نوشته شده توسط : احسانی

تکنولوژی DNR در دوربین مداربسته

تـکنـولـوژی DNR یا Digital Noise Reduction در واقـع یک سیستم دیجیتالی نرم افزاری جهت کاهش نویز تصویر در دوربین مداربسته می باشد. نویزها انواع مختلف و منابع مـختلف دارند این سـیستم فـقط بـرای برطـرف کردن نویز  نسبت سیـگنال به نویز S/N دوربین مداربسته دارد که این نویز اکتسابی نبوده و جز خصوصیات هر مدل دوربین مداربسته می باشد.

نویزها معمولا در نور کم به صورت نقاط سفید رنگ بسیار زیاد در تصویر ظاهر می شوند که این نقاط توسط تکنولوژی DNR کاسته می شود. این کاهش نویز در دوربین مداربسته همچنین تمایز میان حرکت و نویز تصویر را در حالت ضبط بر اساس حرکت بالا برده و عملکرد سیستم را موثرتر می نماید. همچنین تصاویر با نویز کمتر به فضای ذخیره سازی کمتری نیاز دارند. همچنین با داشتن این تکنولوژی در دوربین مداربسته هزینه کمتری برای نور پردازی محل مورد نظر مورد نیاز می باشد.

در صورت فعال کردن S/N در حالت High در تصاویر متحرک هاله ای در پشت جسم متحرک ایجاد می شود که این میتواند با غیر فعال کردن DNR از بین برود.


معایب تکنولوژی DNR


در صورت فـعال کردن S/N در حالت High در تصاویر متحرک هاله ای در پـشت جسم متحرک ایجاد می شود که این میتواند با غیر فعال کردن DNR در دوربین مداربسته از بین برود.

 

تکنولوژی 3D DNR


3D DNR تکنولوژی DNR سنتی را یک قدم فراتر می‌برد. تکنولوژی ۳D DNR در دوربین مداربسته نه تنها روش سنتی کاهش نویز فریم به فریم را انجام می‌دهد، بلکه کاهش نویز نقطه‌ای را نیز انجام می‌دهد.

کاهش نویز نقطه‌ای هر پیکسل را با پیکسل کناریش مقایسه می‌کند و نویزهای ناخواسته پیدا شده داخل فریم را ازبین می‌برد. این تکنولوژی کل تصویر را پردازش کرده و عکسی باکیفیت و واضح را ارائه می‌دهد.

مطالب مرتبط در سایت آموت

سیستم اعلام سرقت

سیستم اطفاء حریق

سیستم اعلام حریق

نصب دوربین مدار بسته

تجهیزات شبکه پسیو



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی


اولین نکته مهم در انتخاب دوربین مداربسته دید در شب رنگی یا سیاه و سفید بودن آن است که با توجه به میزان نور موجود در محیط تعیین می شود. دوربین های رنگی مناسب محیطی با نور کافی می باشند زیرا رزولوشن آن ها بالاست و قادر به ثبت جزئیات تصویر بوده و تصویر یکپارچه و کاملی را ارائه می دهند.

میزان لوکس

در دوربین مداربسته دید درشب میزان نوری که چشم انسان قادر به دیدن آن است با میزان لوکس نشان داده میشود. این مقدار در دوربین مداربسته رنگی بین یک تا چهار است. دوربین مداربسته سیاه و سفید میزان لوکس کمتری دارند. اگر به دنبال تصاویر با وضوح بالا هستید پیشنهاد میشود از دوربین های رنگی استفاده نمایید.
دوربین مداربسته سیاه و سفید برای شرایط محیطی کم نور طراحی شده اند. تصاویر این دوربین ها دارای نویز های تصویری یا به اصطلاح برفک میباشد. البته تصاویر دوربین های سیاه و سفید بسیار دقیق هستند اما طراحی و ساخت دوربین های رنگی برای تصویر برداری در  شرایط نور کم بسیار پر هزینه تر از دوربین های سیاه و سفید است.

نوع اتصال به سیستم

نوع اتصال دوربین مداربسته دید در شب به سیستم با سیم یا بدون سیم متناسب با نیاز نظارتی کاربر تعیین میشود. دوربین مداربسته با سیم برای نصب در فضای خارجی گزینه مناسب تری هستند. سیستم های با سیم مناسب فضاهای وسیع می باشند. این دوربین ها دارای فیلتر مادون قرمز هستند و تصویر رنگی با جزئیات کاملی را ارائه می دهند. عیب سیستم های با سیم فقط این است که قابل مشاهده هستند و افراد مزاحم میتوانند به سیم کشی آسب رسانده یا عملکرد دوربین را مختل سازند.

دوربین مداربسته با سیستم اتصال بی سیم از سیگنال دیجیتال برای انتقال تصویر استفاده میکنند. این سیستم ها در برابر نویز های محیطی مقاوم هستند .

 

برای دیدن محصولات دوربین مدار بسته کلیک کنید.

مطالب مرتبط در سایت آموت

سیستم اطفاء حریق

سیستم اعلام سرقت

سیستم اعلام حریق

نصب دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 خرداد 1398 | نظرات ()